14 november (de Neeclips) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 14 november (de Neeclips) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

14 november (de Neeclips)

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

14 November 2012 | Australië, Cairns

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: we hebbben het wéeér niet gezien :'( . Balen, balen, balen. We stonden al om half 5 op een van de mooiste plekken in Cairns, het was boven dè berg donkergrijs bewolkt. Dat was al geen goed begin. Maar het leek erop dat het misschien mogelijk zou kunnen zijn dat het nog oo tijd zou oplossen. De esplanade liep langzaam maar zeker vol. Japanners met geavanceerde apparatuur stonden er, maar ook opgetogen jongeren en alles wat daar tussen zat.
Het was gezellig druk en er was een optimistische sfeer.
Het was dus bewolkt en we kregen zo af en toe een buitje op ons hoofd.Toen de verduistering halverwege was liet de zon zich, tot groot enthousiasme van de menigte, even zien. Nog een paar keer konden we er even van genieten, maar op het belangrijkste moment van de dag, de volledige verduistering, zagen wij het alleen maar donker worden, met als in 1999. Zo verrekte jammer, maar niets, helemaal niets aan te doen.

's Middags hebben we ons getroost met een paar lekkere uurtjes in de lagune van de koaalzee, agezet stuk want anders loop je de kans om opgevreten te worden door een krikodil. Dat konden we er vandaag niet meer bij hebben, dus veiligjes in de lagune. Was heerlijk!

Morgen weer een nieuwe dag en een nieuw verslag.
Tot dan!

• 14 November 2012 - 14:27

Rini:

Jammer, errg jammer. Wij waren zo blij voor jullie want hier vertelde ze en lieten ze zien dat net op het goede moment de bewolking verdween en allemaal blije mensen in Cairns...... Een voorbarige blijdschap dus. Nou ja, in 2125 kun je het in Holland bekijken..... Of een stukkie eerder dan toch maar naar Turkije. Richt je een club op: de Eclipsjagers!

Laat je niet opvreten door de kroks,

en: op naar het reaf (ook in het geheel niet vies hoor)

Keep your spirit high mates

• 14 November 2012 - 15:34

Richard:

Gelukkig zitten jullie in Australië, iets wat ook lang niet iedereen ooit heeft gedaan.
    En zien jullie dingen in het echie waar wij een HD-TV voor nodig hebben en dan nog haalt het het niet bij de werkelijke beleving.

Volgende keer gaan we mee naar IJSLAND, met de kleine!!

• 14 November 2012 - 16:00

Corrina:

Ik leef met jullie mee.
    Op het NOS Journaal zag ik beelden van de bewolkte zonsverduistering bij Great Barrier Reef.
    En ergens anders (heel ver weg van jullie dan) was het wel op het juiste moment zichtbaar en zag je die zwarte bal (zonder wolkjes).
    Maar JULLIE zitten inderdaad wel lekker in Australië (en ik op werk, je gelooft het niet maar wel met zomers weer, echt wel.....door die zon....die nu niet verduisterd is..... dat heeft nu weer zijn voordelen!!)

• 14 November 2012 - 16:12

Corrina:

.....na regen komt zonneschijn!
    Ik heb verder niets nieuws onder de zon.

• 14 November 2012 - 20:14

Jopie En Willem:

Da's balen, jongens. Ik leef met jullie mee.
    Maaaaarrrrrr .... bekijk het van de 'zonnige' kant, jullie zitten wel lekker in Australië te genieten van heel veel moois.
    Prettige dag nog verder!

• 15 November 2012 - 13:41

Desiree:

Ja heel jammer,maar inderdaad niet bij de pakken neer gaan zitten. Jullie hebben nog zoveel moois te goed!Lekker de draad weer oppakken en waar kan je dat beter doen dan in zo'n prachtige zee vol enge monsters!!