11 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 11 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

11 december

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

11 December 2012 | Australië, Sydney

De laatste dag. We moesten vanochtend vroeg proberen om onze stoelen te reserveren voor de 2e vlucht van Hong Kong naar Schiphol. Gelukkig hadden we nu meer keus dan gisteren bij de vlucht van Sydney naar Hong Kong. Niet dat we er heel veel aan hebben, want deze vlucht vindt helemaal in het donker plaats. Op woensdagochtend 5.30 uur Nederlandse tijd gaan we vliegen en donderdagochten om 6.30 uur zijn we weer op Schiphol.Daarvan hebben we maar 4,5 uur daglicht. Wat je noemt een lange nacht.

Maar eerst nog een hele dag Sydney. We begonnen vanochtend met een busrit naar station Museum. Toen we daar eenmaal op de keitjes stonden bedachten we dat we eigenlijk beter naar station Town Hall hadden kunnen gaan omdat Rob nog wilde kijken naar een horloge bij Myer. Dus dan maar verder met de trein. Je loopt vanuit station Town Hill zó het Queen Victoria Building in, waar Myer niet zit, maar wel ergens er tegenaan. Vraag niet hoe, maar we wisten het te vinden. Myer is een soort Bijenkorf, een beetje chique, een beetje duur. Maar Rob vond er een mooi horloge. Daarna gingen we wat aan de wandel en ontdekten dat we in de buurt waren van Darling Harbour. En we hadden wel trek in een cappuccinootje. Dat moest wel kunnen, dachten we zo. Nou, dat kan dus om 11.15 uur niet op Darling Harbour. Kom om 11.30 maar terug, dan zij we open. Gelukkig was er één piepklein zaakje wel open, daar zat dus iedereen met dorst. Wij dus binnen de kortste keren ook. Het was een beetje winderig en niet al te warm (ja, ik weet het, bij jullie vriest het), maar de koffie was goed, en de thee ook trouwens. En ja, als je dan op Darling Harbour bent, dan ga je verder met de ferry. Naar Circular Quay dus. Daar in de buurt wat winkeltjes afgestruind op kleine souveniertjes. Nog een croissantje gegeten en toen werd het hoog tijd voor een ritje met de ferry.

We wilden eens een keertje de andere kant van de haven zien, dus gingen we naar Manly. Dat is een rit zonder tussenstops van een half uur op een kanjer van een boot met 2 voorkanten. We waren ook bepaald de enigen niet die naar Manly wilden, maar goed, er was plek zat. We zaten op een mooi plekje, bovenin op de eerste stoelen. Het waaide flink dus buiten was geen goed idee. Het ging lekker en we zagen het Opera House nu eens van de andere kant. Op een gegeven moment zagen we de doorgang naar de oceaan en daar maakte de boot een draai, waardoor hij dwars op de golven kwam te liggen. Dat was pas leuk. De boot rolde van links naar recht en weer terug. Geweldig. Voorbij het zeegat werd het weer rustig en zagen we Manly Warf dichterbij komen.
Manly is een leuk stadje en enige souvenirs later kwamen we aan de boulevard terecht. En een stuk strand. Ja, dan willen Danny en ik echt even met de pootjes het water in. Rob vond het te koud, dus hij mocht op de schoenen passen. Even later stonden Danny en ik tot de kuiten in de Tasmanzee. Dat was even koud, maar de zee bij Katwijk is een stuk frisser. En we zijn bikkels, natuurlijk.

Na een minuut of 10 was het wel genoeg en voelden we een enorme trek in ijsjes opkomen. Toen dat ook weer opgelost was, werd het weer tijd voor de terugvaart. De wind was nog een beetje toegenomen en de mensen die op het dek waren gaan zitten werden naar binnen gestuurd. Op één stelletje na. En toen ging het pas echt los. Hogere golven nog dan eerder, spetters tot het dak, het leek net echt. Ik vond het echt genieten met een grote G. En toen een hele hoge golf en het stelletje op het dek kreeg de volle laag. Algehele hilariteit. Danny was net aan het filmen, dus we kunnen er nog uitgebreid van nagenieten. Na dat we weer langs het zeegat waren werd het weer rustiger en ging iedereen weer naar buiten. Ik heb nog een poosje op het dek gestaan om wat foto's te nemen. Weer aan land maar weer met de bus naar het hotel en een hapje eten bij de buren.

Al met al vonden we het een gekke maar leuke dag, terwijl we er eigenlijk niets van verwacht hadden. Nu gaan we de koffers wat beter inpakken voor de grote reis van morgen. Misschien nog een verslag tijdens de tussenstop in Hong Kong, maar in ieder geval nog eentje donderdag als we weer thuis zijn.

Tot dan!

Tot donderdag

Hoi Marca,

Jammer voor jullie dat het erop zit. Ik heb genoten van je dagboek. Hele goede thuisreis.

• 11 December 2012 - 14:13

Anneke:

Ging niet helemaal goed. Trage reactie van ons systeem maar beter teveel dan te weinig.