10 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 10 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

10 december

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

10 December 2012 | Australië, Sydney

Kennen jullie het verhaal van die mensen die helemaal in de wolken waren omdat ze naar de Blue Mountains gingen? Ja, ja, ze gingen in dit geval wel, maar ze waren toen ook letterlijk in de wolken. En koud dat het is, in zo'n wolk! Brrrrrrrrrr. Net aan 10 graden. En het zicht was nul komma niks.
We gingen weg met bewolking, maar ach dat zou nog wel goed komen. Na 1 uur en 50 minuten treinen doken we die bewolking dus in. En ze wilden niet oplossen.

Maar dapper als we zijn gingen we toch maar even een eindje lopen. We wilden behalve de Blue Mountains zien, ook nog een hoed en een opaaltje scoren. Dat dan maar eerst, want wie weet komt het nog allemaal goed met het weer. We doken een winkel in die vriendelijk naar ons keek (dat heb je soms met winkels). Ze hadden daar prachtige opalen in alle maten en prijsklassen. De duurste die er lag was ruim 11.000 dollar en werkelijk prachtig. Maar het lijkt me duidelijk dat die wel een tikje boven de begroting lag. Ringen bekeken die wel om en nabij de prijs lagen die ik er voor betalen wilde. Moeilijk kiezen hoor. Ik wist feilloos de mooiste stenen er uit te pikken en ja, mooier is duurder. De steen bepaalt de prijs van de ring. Maar uiteindelijk lukte het me toch om voor mij de mooiste ring er uit te pikken, voor een zoet prijsje. Is me dat even een schitterende blijvende herinnering aan onze prachtige reis.

Dan naar de hoedenwinkel. Voor de hoedenliefhebber een echt walhalla. De dames die de winkel runnen komen rechtstreeks uit een ouderwets verhaal. Hoe die elkaar zo hebben kunnen vinden. Je kunt het haast niet bedenken. Na lang passen, wikken en wegen hebben beide heren een keuze kunnen maken, waar ook hun vrouw en moeder mee kan leven. Ik loop er tenslotte naast :-D .

Het weer bleef zoals het was, dus na nog een lekker broodje te hebben gegeten zijn we toch maar weer afgedaald naar Sydney. Jammer, ik had graag nog het één en ander bekeken in de omgeving van Katoomba, maar het zicht was niet meer dan 10 meter.

Terug in het hotel moesten we nog even onze stoelen in het vliegtuig reserveren. We waren een beetje aan de late kant dus zitten we helaas met z'n drietjes in het midden. Helaas, maar het grootste deel van de vlucht vindt toch plaats in het donker. Dan kijken we maar een filmpje extra.

Daarna maar weer een bus gepakt richting centrum. Bij Circular Quay hebben we fish & chips gegeten aan het water. We hadden daarbij gezelschap van een dertigtal brutale diefachtige meeuwen. Het eerste hapje vis dat ik wilde opeten verdween binnen 2 seconden in een meeuwenmaag. Ze ratsen het gewoon tussen je vingers vandaan! Dat vereist een heel andere eettechniek. Nog één keer was 1 zo'n stuk gevederd geboefte me te slim af. Daarna zijn we maar ergens anders gaan staan.

Na nog een stukje lopen zijn we maar weer naar het hotel terug gegaan.
Straks slapen en dan nog naar 1 dagje.....

Tot morgen.

  • 10 December 2012 - 11:42

    Richard:

    Leuk!! Jammer van de bewolking, maar ja, dan kan je in ieder geval een beetje wennen aan de temperatuur hier. Het vriest nu niet meer overdag, maar het zal binnenkort wel weer minder worden.
    Ik zorg wel voor een warme jas bij aankomst.

  • 10 December 2012 - 11:45

    Mar En Rob Stammers:

    Dat is geweldig! Is een tweede auto ook nog een mogelijkheid?

  • 10 December 2012 - 13:31

    Richard:

    Komt goed hoor. Don't worry. Enjoy the clouds!

  • 10 December 2012 - 13:33

    Chantal:

    Bij deze een 2e auto geregeld! Geniet nog even.

  • 10 December 2012 - 18:51

    Desiree:

    Oh ik voel met jullie mee,maar hoe je het ook went of keert,Thuiskomen is altijd wel weer even leuk.! Er is nog veel te verheugen voor jullie in het nieuwe jaar.! Doe voorzichtig en laat niet zoals ik alles op de band bij de douane staan of in een busje liggen. Bindt het fototoestel vast aan je nek.!!
    Tot snel!

  • 11 December 2012 - 07:39

    Tineke:

    Ik begon me al af te vragen of jullie daar bleven ... maar nee gelukkig. Jullie zijn misschien al/nog onderweg.
    Ik heb genoten van je verhalen en ben heel nieuwgierig naar je foto's en naturlijk je prachtige ring.
    Welkom thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mar en Rob

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 21998

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 04 November 2016

Australia2016

07 November 2012 - 13 December 2012

Eclipsreis 2012 Australië

Landen bezocht: