9 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 9 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

9 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

09 November 2012 | Australië, Cairns

Zo, eindelijk internet en dus een update
Dinsdag op schiphol bijna te pakken genomen door Joris Lintsen. We hadden geen uitwzwaaiers, hadden we gelogen, maar Richard en Rini (die ook onverwacht langs kwam) mochten toch niet mee . Op naar Hong Kong. Dat is zo'n 11 uur vliegen, maar ik moet zeggen dat het ons alle drie meeviel.
daar met een shuttle-busje naar een fraai hotel gebracht. Lekker slaapje gedaan en daarna met het busje naar de metro en dan verder in die metro. Dat werkt daar echt super. We hebben ons ongelukkig gezocht naar de rtrein die ons naar de Peak moest brengen, maar je wordt van hot naar haar gestuurd. We hebben het dus maar opgegeven en Hong Kong maar vanaf de grond bekeken. Ook best apart.
Dan weer naar het vliegveld en op naar Cairns. Grootste deel van de vlucht geslapen, min of meer.
Op het vliegveld vonden we mijn koffer al naast de band. Wij al blij, maar we kregen al snel bezoek van een douaneman. Of we even mee wilden, want de honden hadden wat geroken (nou ja "willen", nee zeggen was geen optie). Wj dachten aan ons , eerlijk opgegeven, zakje drop, maar het ging uiteindelijk om de medicijnen die in m'n koffer zaten. Medicijnenpaspoort er bij , dus niks aan de hand. Maar die lange rij hoefden we niet meer in. Ook een manier om snel langs de douane te komen ;-) .

Weer een shuttlebusje in, naar ons appartement. Ziet er prima uit.
daar houden we het met gemak een weekje vol.
Koffers leeggehaald en dan moeten er toch boodschappen gedaan worden. We hebben nog geen auto, dus moest er gelopen worden, Dat was maar een minuutje of 20 was ons verteld door de beheerder van de Reef Gateway, en we konden beter via de Esplanade (soort boulevard) lopen, want zouden we nog wat wind vangen.
Het was heet, heel erg heet en ja , er waaide een heerlijke warme wind vanaf de Coral Sea, maar je ziet dan gelijk van alles. Het was eb en er gebeurde van alles op het drooggevallen slik. We zagen allerlei vogels en slijkspringertjes, palmbomen, de schitterende zee, de bergen, de prachtige Esplanade zelf. Het duurde dus al met al behoorllijk lang voordat we de Mall hadden bereikt. Tegen die tijd waren we de verdroging nabij. Het was er lekker fris, maar grooooooot en we mochten ergens gekoeld water tappen voor nop. Boodschappen gedaan, altijd lastig in een vreemd land en hier is het dan ook nog eens duur! Dan weer terug naar de Reef Gateway. Lopen was het niet meer, slepen wkwam meer in de richting. Mensen wat is het hier heet, en ik geloof nooit meer iemand die zegt dat het " anders" heet is, want het is niet waar.
Zonder flesje water moet je echt nier verder dan 5 minuten van " huis" .

's Avonds op het terras hebben we kunnen genieten van Lori's (?) en duiven die in de boom aan de overkant van de weg staat. Kwetterde kwetter, twitter de twitter. En toen die stil waren kwamen de vliegende honden.
Die melden zich met een langgerekte kreet en dan komen ze, eerst 1 voor 1, dan in groepjes. Wat een ervaring, echt geweldig

Vandaag maar een beetje rustig aan gedaan. De wandeling van gister in combinatie met het slaapgebrek zaten ons behoorlijk in de weg. Maar dat was niet erg, je ziet dan nog vanalles om je heen.
Morgen de auto halen dan kunnen we wat meer doen. Het is maar goed dat we die al vorig jaar hebben besproken, want er is in de omgeving van Cairns geen auto meer te huur. Mensen uit alle uithoeken van de wereld zijn hier neergestreken om volgende week van de eclips te komen genieten.
Duimen voor een wolkenloze hemel de 14e bij zonsopkomst......

Wordt vervolgd............

• 09 November 2012 - 12:18

Rini:

Fijn dat jullie "heel"zijn overgekomen en van Hong Kong hebben genoten. Een goed onderkomen en straks de auto, mens wat wil je nog meer...... En heet is gewoon heet hoor, en je wordt er nog moe van ook! Geniet van al het moois om jullie heen en ook wij draaien heel veel duimpjes voor een wolkeloze eclips!!!
    Have fun

• 09 November 2012 - 12:31

Richard:

Ben benieuwd naar de eerste fotos of gaan jullie niets uploaden? Zit je op een beetje fatsoenlijke (betaalde) Wifi of 3G achtige interweb?

• 09 November 2012 - 12:45

Mar:

We zitten op een betaalde wifi maar we weten nog niet of er een uploadlimiet is. Ik heb in ieder geval een hele mooie foto gemaakt van een pelikaan.

• 09 November 2012 - 13:01

Margreet En Libor Menken:

Wij wensen jullie een hele fijne reis leuk zo,n reis verslag herkenbaar van wat jaren terug toen onze dochter op reis was. groetjes

• 10 November 2012 - 08:13

Jopie En Willem:

Hoi Mar, Rob, Danny, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Leuk dat het eb was en jullie meteen al konden genieten van de vele dieren daar.
    Wij zijn intussen al weer thuis en zijn benieuwd naar de rest van jullie ervaringen. We duimen voor een wolkeloze hemel, de 14e!!
    Groetjes, Jopie en Willem

• 10 November 2012 - 19:49

Vliegende honden???
    Effe kijken of mijn honden ook kunnen vliegen....nee, ze doen het niet!
    Ik heb ze ooit in een docu gezien, ze zijn heel leuk.
    Ook ik zal mijn duimen voor jullie draaien, zodat jullie hopelijk een mooie dag hebben de 14e.
    Ik heb het reisverslag van 10 nov ook al gelezen, ben benieuwd naar de foto's.
    En naar de volgende reisverslagen natuurlijk ;)
    Have fun!!!

• 10 November 2012 - 20:25

Corrina:

.....stel dat je je medicijnenpaspoort was vergeten mee te nemen, dan had je het nu wel Spaans ehhhh Australisch benauwd....

• 11 November 2012 - 11:18

Mar En Rob Stammers:

hé Corrina, je hebt om het te proberen de hondjes toch niet uit het raam gekieperd? :-) :-)

• 12 November 2012 - 08:04

Corrina:

hihi, nee hoor, gewoon even opgetild en omhoog gegooid, ze vielen als een baksteen naar beneden.
    Geintje natuurlijk, je weet maar nooit wie het leest, gelooft en de dierenbescherming inschakelt.
    Heb IK het straks Spaans benauwd ;)
    Ik volg je verslagen op de voet, wat een mooie vakantie!!