7 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 7 december - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

7 december

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

07 December 2012 | Australië, Sydney

Vandaag stond er shoppen op de agenda. Dus weer met de trein naar Sydney Town Hall, midden in het winkelgebied.. Heerlijk zo'n weekkaart. We begonnen in het Queen Victoria Building. Een schitterend gebouw (ik doe er een fotootje bij) uit het eind van de 19e eeuw. Er stond een enorme kerstboom in het midden, met een stam en lichtjes van Zwarovski kristal. We hebben er nog koffie en thee gedronken met een muffin/hazelnootding erbij voor het bescheiden bedrag van 26 dollar. Een koopje! Daarna naar buiten naar de King Street e.o. Er moet gezegd worden dat dit niet direct het goedkoopste winkelgebied van Australië is. Er is geen Target of Big W te vinden. Het is meer Gucci, Versace en Vuiton (en een Nespressowinkel zonder George Cloony , dus niet interessant). Danny heeft nog een case voor z'n tablet gekocht die heel betaalbaar was. Verder bleef het bij kijken, ook naar de schitterende gebouwen.

Omdat we zondag gaan verkassen naar het Art Hotel, leek het ons slim om even te kijken waar het precies was. Rondrijden door Sydney is geen feestje. Wij aan de wandel naar de Oxford Street. Was niet zo ver. Bij nummer 21 aangekomen vonden we daar een Subway (vreettent) en geen hotel. Ik naar binnen en gevraagd naar het Art Hotel. De (onvermijdelijke Aziatische) medewerker van de Subway zei dat die 20 meter verderop zat. Wij op zoek, maar nergens eeen hotel te bekennen. Nog even om het blok heen gelopen, maar nee, niks te vinden. In wanhoop ergens naar binnen gegaan om in het telefoonboek te kijken of het Art Hotel wel bestond. Ja, het stond er echt: 21 Oxford Street (pdt). Hm. Ik nog op internet gekeken naar de lokatie en Danny nog op Google Maps. Het begon er op te lijken dat er 2 Oxford Streets zijn in Sydney. En dat ze in elkaar over leken te lopen. Dus wij weer aan de wandel. En lopen, en lopen. Eindelijk na zo'n minuut of 20 begon de de nummering van de huizen opnieuw (je zal hier maar postbode zijn) en jawel op nr 21, tatarataaaaa, het Art Hotel.
We waren nu wel zo'n akelig end uit de route, dat we naar naar een station gereden zijn met de bus (zit ook in de weekkaart).
Enigszins versleten zijn we naar naar huis toe getreind.
Nu gaan we de boel maar weer eens inpakken. Morgen voor 1 nachtje verhuizen naar een appartement zo'n 500 meter verderop. En natuurlijk morgen weer een verslag!
See you.

• 07 December 2012 - 11:43

Richard:

Handig die dubbele nummering.
    Gelukkig tóch gevonden.
    en die 20 meter was dus minuten. Ja, dat accent he..... ;-)