20 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 20 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

20 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

20 November 2012 | Australië, Cairns

De wekker ging weer vroeg vandaag, want we gingen naar het rif. Op tijd de deur uit, want aan wachten doen ze niet. Het leek wel of heel Cairns vandaag met de een of andere boot mee wilde, want het leek in de haven de haarlemmerstraat op zaterdagochtend wel.

Mooi plekje opgezocht voor de reis erheen. Dat duurde bijna 2 uur, maar met alle veiligheidsverhaaltjes en dergelijke vloog de tijd wel om. Uiteindelijk zagen we een piepklein eilandje met een schitterend wit strand. Daar zouden we dus gaan snorkelen. We werden met bootjes gebracht. We moesten wel op de tijd letten, want we hadden om 13.00 uur een plekje in de semi-sub gereserveerd. Rob en ik hadden allebei nog nooit gesnorkeld, en eerlijk is eerlijk, ik vond het in het begin best wel eng. Maar eenmaal de visjes in het oog gekregen, werd het echt noodzakelijk om met m'n hoofd onder water door een buisje te ademen. Na een paar maal half verzopen te zijn kreeg ik de slag wat te pakken. Het was ook zooooooo mooi. Vissen in allerlei kleuren en maten, en ze kwamen zo dichtbij. Ongelofelijk gewoon.

Om een uur of 12 wilden we terug naar de boot voor de lunch en de semi-sub. Maar de boot liet op zich wachten en de kunch bestond daarom uit een stuk ananas en een klein hard broodje. Snel naar de nep-sub.

Als je daar in zit zie je al grote vissen naast je raampje, maar dat was nog maar een piepklein voorproefje. We voeren tussen bergen van koraal door. Allemaal anders, met prachtige vormen en kleuren. Ook de vissen die er echt in geweldige hoeveelheden tussendoor zwommen waren gekleed in allerlei kleurige kostuumpjes. Zo vreselijk, verschrikkelijk, onaards mooi. En achter elke berg van koraal, zat weer zo'n overweldigend koraalrif. Tussen 2 riffen door kwam er een kreet van de kapitein: dolfijnen! Geweldig was dat Ze waren met z'n tweetjes en lieten zich even zien en weg waren ze weer.


De boot kwam weer in zicht en als we nog een keertje wilden snorkelen, moesten we ooschieten. De lunch was toch al op, dus nog maar even snorkelen. We durfden al wat verder weg, Rob en ik. Het ging al best goed voor 2 beginners. Nu zagen we ook daar de mooie koralen en de prachtige vissen waren ook hier allemaal te zien. Mensen mensen, wat is dat vreselijk indrukwekkend mooi. We hoorden zelfs de papegaaivissen aan het koraal knagen Dat is echt een gek geluid. Knibbel, knabbel, knaaltje, wie knabbelt er aan mijn koraaltje? Nou, de papegaaivis dus :-) .

Op een gegeven moment werden we naar de kant gejaagd. We moesten terug. Jammer, jammer.

Zeer voldaan, overweldigd en rood verbrand (au, au, en we hadden zo goed gesmeerd) voeren we weer terug naar Cairns. Ik hoop dat de komende weken nog ergens zich de gelegenheid voordoet om te gaan snorkelen, dan sta ik vooraan hoor.

Tot morgen maar weer.....

  • 20 November 2012 - 12:39

    Rini:

    Heerlijk dat ook dit weer een niet te vergeten dag is!!!!! Al was het maar door het verbranden :)
    Nee hoor, voor ons is het heel lang geleden en als ik mijn ogen dicht doe zie ik het koraal nog zo voor me.... en proef ik het zoute water door de snorkelbuis.

    Een laag aftersun en .... gewoon doorgaan!

    Have fun mates

  • 20 November 2012 - 22:27

    Mar En Rob Stammers:

    Vies is dat trouwens, dat zoute water. Gatsie. Mijn verbrande onderdelen worden op dit moment behandeld. Lekker koel.

  • 21 November 2012 - 10:49

    Desiree:

    Zo dat waren weer 5 verslagen in 1 keer!! Ik geniet echt zooo van je enthousiasme!En wat is snorkelen leuk he!! Je moet iid even je goege ademhaling te pakken krijgen en dan is het geweldig. Over 1 week mogen wij er ook weer van gaan genieten in Egypte!!Blijf vooral zo genieten,dit nemen ze jullie nooit meer af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mar en Rob

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 22002

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 04 November 2016

Australia2016

07 November 2012 - 13 December 2012

Eclipsreis 2012 Australië

Landen bezocht: