13 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 13 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

13 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

13 November 2012 | Australië, Cairns

Voor vandaag stond Kuranda op het programma. Om kwart voor negen werden we gehaald met een busje die ons naar het treinstation zou brengen. Het liep niet helemaal als gepland, maar we stapten nog net op tijd de trein in. Een prachtige trein, heel oud. In een rit van bijna 2 uur schommelden we naar boven. Schitterende uitzichten, watervalletjes , echt prschtig. Dan het stationnetje van Kuranda, wat een schittered stationnetje. Prachtige planten, kneuterig gebouwtje, een plaatje. Heel Kuranda past zo ongeveer op een haardkleedje, maar mooi! We hebben een bezoekje gebracht aan een vogelpark en een koalaparkje.

Danny had al gauw een ara op z'n schouder. Wie zal dat verbazen? Niemand toch? Maar hij wilde em snel weer kwijt. want dat beest sloopte vakkundig z'n gekeken tas. Prachtige foto's gemaakt van prachtige vogels. Door naar de koala's. Die moet je toch gezien hebben, al is het maar in een dierenparkje. En....ze zijn leuk! Suf, maar zó schattig. In één moeite door een kangoeroe gevoerd (en geaaid), naar enge slangen en nog engere krokodillen gekeken.

Dan weer terug naar het station. Even een mislukt soort tosti gegeten en dan op zoek naar de kabelbaan. We waren niet de enigen. Wat een rij, maar het bleek wel vrij vlug te gaan. Hop erin, even een aanloopje en daar gingen we. Deze rit is zó vreselijk mooi, dat ik geen woorden meer weet om het uit te drukken. Mooi dus, vreselijk prachtig mooi. Al dat regenwoud, al die vogels die je hoort, de cicades, de uitzichten, echt geweldig!

Maar aan alles komt een end, dus ook hieraan. Gelukkig kwam het busje ons weer halen en hij bracht ons weer tot aan de deur.

's Avonds hadden we een grote stroomstoring. Het hele blook, inclusief de straatverlichting was uit. Het duurde bijna 2 uur voordat het was opgelost. Zaten we met een kaars op een schoteltje :-).

Morgen de eclips, we zijn niet erg hoopvol gestemd, want het is eigenlijk nogal bewolkt en het regent zo nu en dan. Maar wie weet is het morgen ineens helemaal helder (denk het niet). Eerst maar eens slapen. De wekker gaat morgenochtend om 4 uur al af. Gaaaaap.

See you.

• 14 November 2012 - 08:43

Richard:

Ik heb vanmorgen de eclips gezien op RTL via Cairns en zo te zien hadden jullie wel aardig wolkenvrij weer. Heb jullie niet op beelden gezien, maar wellicht stonden jullie op hetzelfde strand en hebben jullie het goed kunnen mee maken.

• 14 November 2012 - 08:47

Mar En Rob Stammers:

Helaas, helaas, wij stonden in Cairns en daar was het niet al te best. Ik ga straks weer een verslag schrijven, dus.....lezen maar weer.

• 14 November 2012 - 08:52

Rini:

zo te horen wordt er ernstig genoten door de stammertjes, heerlijk. Leuk deze verslagen, daar genieten wij weer van! Inmiddels weten we dat je de zonsverduistering hebt kunnen zien, wij hebben zorgvuldig gekeken of we jullie nog zagen staan op het strand, had toch zomaar gekund.......

Ga door met genieten, ga vooral door met schrijven enne...... have fun mates!

• 14 November 2012 - 09:50

Desiree:

Even niet op het net gezeten en in ene 3 enthousiaste verhalen gemist. Zo leuk om te lezen dat het allemaal zo mooi is.!! Ik denk dat ik ook maar alvast ga sparen.!Ben benieuwd naar jullie verhaal over de eclips,want hier op het nieuws was het allemaal geweldig in Cairns. Vlak erna kwamen de wolken.! Maar in de krant stond een verslag dat het inderdaad niet al te best was. Blijf vooral zo genieten!!