10 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 10 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

10 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

10 November 2012 | Australië, Cairns

Vandaag naar Port Douglas geweest, 52 km ten noorden van Cairns. We hebben nu een auto (een Mitsubishi outlander), dus nu kunnen we op verkenning. Schitterende rit langs de zee, met prachtige uitkijkpunten. Bij Ellis beach en in Port Douglas zelf hebben we pootje gebaad. Die zee hè, die is lauw. Je weet niet wat je voelt. Dat pootje baden mocht overigens maar op 1afgeschoten stuk waar netten aanhingen, want er waren krokodillen en kwallen.
Port Douglas is een tropische verrassing, zonder melkchocolade. Palmen, prachtige bloeiende borders, lori's die over je hoofd heen vliegen, m'n liefje wat wil je nog meer? We zagen op het strand nog een hele grote roofvogel (Osprey), met een spanwijdte van ruim 1,5 meter!

Rob had op de heenweg gereden en ik vond dat ik dus maar terug moest rijden. Links dus en met een automaat. Dat is in het begin eigenlijk best eng. Die tegenliggers liggen oo de verkeerde helft van de weg tegen. Dat is ergens ook wel goed, anders knotsten we tegen elkaar, maar het is wel heel erg raar, hoor. En hoe vaak ik niet de ruitenwisser heb aangezet ipv de richtingaanwijzer! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de keren dat ik met m'n rechterhand aan de autodeur heb zitten prutsen, terwijl m'n linkerbeen maar zat op te tillen. Maar vooruit, ik heb ons heelhuids teruggebracht, natuurlijk.
Morgen maar eens proberen om een aardig plekje op te zoeken voor het eclipsgebeuren. De voorspellingen zijn nog erg ongewis. Dus nog maar harder duimen......

Wordt vervolgd, alwelzotamelijk.

  • 10 November 2012 - 12:14

    Tineke:

    Blaren op m'n vingers krijg ik van al dat duimen, gaat vast goed komen dus. Ik doe m'n best. Ik volg jullie op de voet. Mijn reactie van 9 nov. Is niet doorgekomen zie ik, kijken of deze het wel doet. Er leven daar dus veel vreemde wezens, hoop dat het jullie lult deze op de gevoelige plaat vast te leggen en dat we binnenkort wat foto's kinnen bekijken. Vliegende honden ??? Grote vogels ??? Veel plezier maar weer.

  • 10 November 2012 - 13:17

    Rini:

    mooi en anders en mooi en mooi, ogen tekort toch? Dat autorijden is errug onhandig, Rien en ik hebben wat ruitenwissers versleten!. Als je maar links blijft gaat het goed............... have fun mates

  • 10 November 2012 - 13:17

    Rini:

    mooi en anders en mooi en mooi, ogen tekort toch? Dat autorijden is errug onhandig, Rien en ik hebben wat ruitenwissers versleten!. Als je maar links blijft gaat het goed............... have fun mates

  • 11 November 2012 - 09:13

    Jopie En Willem:

    Herkenbaar probleem, die ruitenwissers. En dan dat stuur, he, zit ook al aan de verkeerde kant.:)
    Leuk he, al dat ANDERE. Echt een gevoel of je op vakantie bent.
    Veel plezier verder en we blijven het volgen!

  • 11 November 2012 - 12:03

    Desiree:

    Ha leuk een bericht!! Wat 2 tegelijk!!Wat een ervaring he als je daar aankomt en al die vreemdsoortige beesten ziet.!! Jullie gaan vast nog heel veel beleven. Wat een geluk dat ze netten spannen om te zwemmen. Gatver,je zal toch een krokodil tegen komen.Ook wij gaan duimen! En Joris Linsen he! Je had er natuurlijk wel een vreselijk melodramatisch verhaal van kunnen maken.! Op naar het volgende bericht!

  • 11 November 2012 - 16:51

    Anneke :

    Leuk om te lezen dat alles tijdens de reis is goed gegaan. Geniet van alle mooie dingen die je ziet en ik zal voor je duimen dat het goed weer is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mar en Rob

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 22016

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 04 November 2016

Australia2016

07 November 2012 - 13 December 2012

Eclipsreis 2012 Australië

Landen bezocht: