Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

19 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Ik zeg het maar gelijk. Dit verslag gaat helemaal nergens over. Je kan nu dus besluiten maar wat anders te gaan doen.
Oke, je leest door, nou dan moet je het zelf maar weten.
Na een welverdiende nachtrust, hebben we op ons dooie gemakkie ontbeten (de suikertantes hadden bezit genomen van het gesneden brood, maar gelukkig hadden we nog 2 harde broodjes), gedoucht, vaatwasser uitgeruimd. Dat soort dingen. Er moest nog een tasje komen voor mij en ook nog iets te eten voor de rest van de dag en morgenochtend. Dus maar weer in de auto gesprongen en naar het centrum. Een beetje dicht bij de winkels, want na gister wilden we niet weer zo'n end lopen. Dus wat doen we, we lopen de verkeerde kant op. Ja, dan moet je toch verder lopen dan de bedoeling was. Het tasje hing er nog en was snel gekocht. Dan maar even naar de Woolworth voor de inwendige mens. Weer een gesneden brood, een lekker stukje kip en bananen. Meer was het niet. Je ziet het, het gaat nog steeds nergens over.
Terug naar het appartement. Het brood, vanwege de suikertantes, in de koelkast gelegd. Daar kunnen ze er zeker niet bij. Dan moet er toch ingepakt worden. Het gaat echt niet vanzelf. Zorgen dat de batterijen van de fototoestellen vol zitten, want in de outback hebben we vast geen stroom. Alles wat nog los in de auto lag te zwerven moet ook weer in de koffer. Poe, poe. Alles zit er in! Wat nu te doen. We besluiten om maar lekker op ons balkonnetje te gaan zitten; energie bijtanken voor de dagen die komen. Boekje erbij, glaasje drinken, een boterhammetje, een koekje, kopje thee. Ondertussen ook de vogels en de bootjes op zee in de gaten houden. Relaxen!
Helaas moest er toch nog kip gebakken worden. Ik begon enthousiast, want ze zagen er goed uit. Toen ik de stumpers omdraaide, ontdekte ik dat ze gevuld waren met een vreemde substantie. Wat nu? Rob had een goed idee: pak ze uit de pan en spoel onder de hete kraan die zooi er uit. Ging goed. En geloof het of niet, maar ze smaakten nog lekker ook.
Morgenochtend gaat de wekker om 5.00 uur! Dat is vroeg, erg vroeg zelfs. Om 6 uur gaan we dan naar Cairns Airport en om 8 uur vliegen we naar Alice Springs. Ik ben heel benieuwsd wat de komende week voor ons in petto heeft. Ik heb er zin in!
Morgen kan ik nog een verslag schrijven en dan wordt het een paar dagen stil, denk ik. Maar voor nu geldt: tot morgen en...
...wordt vervolgd!

• 19 Oktober 2016 - 15:45

Rini Wermink:

Een heel goeie reis en een ongelooflijk goed verblijf in sprookjesland! Ben stiknieuwsgierig naar dat verslag! Enjoy......