Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

08 Oktober 2016 | Australië, Daintree

De nacht in het regenwoud was wel vol met geluidjes, maar we hebben geslapen als de spreekwoordelijke os. Na het ontbijt en de koffie, haasten is er niet bij, hadden we bedacht dat we naar Cape Tribulation zouden gaan. De weg ernaartoe was bijzonder. Alleen maar regenwoud, soms een stroompje, soms aan de oostkant de oceaan. We werden regelmatig gewaarschuwd voor overstekende casuarissen, maar die bleven gelukig stilletjes in het bos hun ding doen. Na een behoorlijk lange rit, komt ook omdat ze alsmaar bochten in die wegen hier neerleggen, kwamen we aan bij Cape Trib. Een werkelijk schitterende baai, met natuurijk een schitterend wit strand. Heerlijk weer voor een duik zou je denken, maar niemand kwam zelfs maar in de buurt van het water. Veel te gevaarlijk.
Aan de ene kant een regenwoud met enge casuarissen en aan de andere kant een prachtige oceaan met enge krokodillen. Het paradijs heeft scherpe klauwen en tanden. Maar, overtuigd dat niets ons kan gebeuren, loop je toch naar het hoger gelegen uitkijkpunt. Daar was het even druk met een gezelschap, maar die waren 10 minuten later ook weer weg. Wij niet. Wij hadden de tijd aan ons zelf. Wat een uitzicht, superlatieven te kort. Ik probeer het gewoon niet meer. Moet gewoon ook op het lijstje!
Dan komt toch het moment dat je weer weg gaat. Veel verder mochten we niet met onze auto. Onverharde wegen mogen we niet op. Dan maar op zoek naar wat te drinken. Gek genoeg kom je toch genoeg 'nederzettingen' tegen, waar je wat kan drinken. Wij weer rustigjes zuidwaards. We hadden van de eigenaar van ons mini-parkje een aantal adressen gekregen waar we gerust en voordelig konden eten. We wilden vandaag lekker fish en chips. Moesten we naar CJ's. Verdwalen kan op deze weg niet, er is er maar 1. CJ's zit aan een klein strandje, dat vol lag met stukken sepia. Moet je allemaal laten liggen. Jammer voor de vogeltjes. De lui van CJ's hebben of een raar gevoel voor humor of ze zijn heel erg simpel. We staan daar met z'n tweetjes en bestellen fish en chips. Ieder normaaldenkend mens komt dan met 2 borden fish en chps aanzetten. Toch? Nee, hier niet. 1 bord en hopelijk niet teveel honger. Ach ja. Wat zal ik er over zeggen. Het was wel lekker.....
Langzaam weer verder afgezakt naar het zuiden en bij de benzinepomp boodschappen gedaan. Nog een klein stukje en we waren weer 'thuis'. Lekker niksen, onder het genot van een kopje thee, met een banaan. Rare combi? Welnee! Wat later kwam de eigenaar nog aanlopen met 2 gele vruchten die we moeten gaan proeven. Gebruiksaanwijzing; men neme de vrucht, snijdt hem dwars door de midden. Wip voorzichtig de pit eruit en lepel hem leeg. Niet te veel doorscheppen tot de schil, dat is niet lekker.
Straks even proberen. Als het met internet niet tegenzit, lezen jullie morgen het resultaat. Het is nu zes uur. Over 20 minuten is het donker. De cicades en krekels zitten om het hardst te tjirpen, de huisgekko zit wat te kwebbelen zo nu en dan. Het is weer mooi geweest vandaag.
Wordt vervolgd.

• 10 Oktober 2016 - 10:23

Corrina:

Wat een mooie vakantie! Ik volg jullie avonturen op de voet.
    Toevallig nog vernomen dat op 26/27 september een grote asteroide de lucht van Gladstone, Queensland, Australië verlichtte? Moet toch nog ver van jullie verwijderd zijn geweest, maar toch.....
    Google anders maar even.....
    Groetjes, ook van Marca's plantje :-)