Sydney vandaag (28 oktober) - Reisverslag uit Macquarie Park, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Sydney vandaag (28 oktober) - Reisverslag uit Macquarie Park, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Sydney vandaag (28 oktober)

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

28 Oktober 2016 | Australië, Macquarie Park

En ja hoor, daar ben ik weer.
Vannacht heeft het nog vrolijk een poosje door geregend. Goed voor de plantjes zullen we maar denken. Ik deed de gordijnen open en het eerste wat ik zag was een langsvliegende witte kaketoe. Kijk dat is het betere werk. Zo wil je elke dag wel beginnen. Het was nog steeds koud dus we besloten om eerst maar even een goedkoop jasje te kopen voor we naar Sydney zouden gaan. Eerst even naar ons favoriete winkelcentrum. Er zit daar een enorme Target in de kelder, daar zouden ze ons vast wel aan een jas kunnen helpen. Nou, niet dus. Verder in het winkelcentrum gekeken, maar nergens een zomerjas te bekennen. Echt raar! Dan maar gelijk in Sydney Centrum kijken.
We hadden nog gebeld met de juwelier, maar daar kregen we alleen een antwoordapparaat. Gemaild en we kregen snel antwoord. Heer Pang was niet in Sydney en zou pas op 8 november terug zijn. Dat gaat het dus niet worden. Balen. We besluiten dan om in Sydney gelijk maar te kijken naar een nieuwe ring.
Naar de trein maar weer. In een minuutje of 20 ben je er al. Aankomst in het Queen Victoria Building. Dat is zo'n prachtig gebouw. Allemaal winkeltjes, ook juweliers. Bij een maar eens naar binnen gegaan. Ze begonnen met ringen van zo'n 2.800 dollar. Had ik nou net niet bij me. Het was wel erg mooi, maar niet te betalen voor een normaal mens. Uiteindelijk kwamen toch de wat betaalbaarde ringen uit de kast. Er zat nog wat voor me bij ook. Mooi steentje! Allerlei kleuren als je de ring beweegt. Heel tevreden weer op jassenjacht.
Na alle exclusieve merkwinkels hard voorbij te zijn gesneld, de H&M binnengeschoten. Ja je moet toch wat hè. Ze hadden veel, maar geen jas! Nou, dan maar geen jas! Ik wil er al geen een meer. Grrr.
Nog een poosje rondgekeken en toen maar weer terug naar de trein. We kwamen bij het perron, zagen een trein met de juiste eindbestemming en sprongen de trein in. Dat was even mazzel. Tot het moment dat we opeens vreemde haltes tegen kwamen. Hmm. Er gaan 2 treinen naar Hornsby. De ene gaat via North Ryde, daar moeten wij heen, én 1 die niet via North Ryde gaat. Die moeten wij dus niet hebben, maar we zaten er wel in. Hebben wij weer. Er zat niets anders op dan dan maar door te rijden naar Hornsby en dan met de goede trein weer terug te gaan naar North Ryde. Ach je komt nog eens ergens.
Zonder jassen maar met een ring kwamen we moe maar voldaan, zoals dat heet, weer terug in onze cabin.
IJs en weder dienende gaan we morgen naar Taronga Zoo. Heb ik zin in!
Wordt vervolgd....