Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

20 Oktober 2016 | Australië, Alice Springs

De wekker ging vanochtend om 5 uur. Dat is zo vroeg dat jullie in Nederland zelfs nog wakker waren. Gaaaaap. Maar goed, we moesten om 8.00 uur vliegen en de auto nog inleveren. Kost allemaal tijd. Op het vliegveld ging het allemaal op rolletjes. Een hapering, ik had een spuitbus met anti-insekt in m'n tas en had dat moeten melden. Maar ik was vergeten dat hij er in zat. Dus bij de controle zagen ze een spuitbus op het scherm. Een dame met nette handschoentjes aan, ging even in m'n tas zoeken maar kon het niet zo snel vinden. Ze werd er helemaal kriegel van. Op een gegeven moment zegt ze zoiets als, nou loop maar door, maar de volgende keer wel zeggen. Prima, ook weer opgelost. Tijd voor koffie. Daarna nog een rondje winkeltjes kijken en dan naar gate 15. We mochten al snel met z'n allen naar het vliegtuig; en, verrassing, we moesten naar het vliegtuig lopen buiten en met een trapje omhoog. Lekker ouderwets. Ik werd er wel vrolijk van. Keurig op tijd scheurden we over de startbaan en vliegen maar. Dag Cairns, misschien tot ziens!
Vliegen bij daglicht is een stuk leuker dan 's nachts. Je ziet van alles. Er schoof wel een vreemd landschap onder ons door hoor. Bij Alice Springs is het heel bergachtig, maar zulke vreemde bergen. De piloot zette het toestel heel zachtjes neer. We gingen er ook weer met een trapje uit. Ik kon het niet nalaten om even te wuiven.
Het was wel warm maar niet warmer dan in Cairns, gelukkig. Dan op de koffers wachten. Dat duurde even, want mijn koffer kwam als een na laatste. Je gaat al vrezen dat je kofferje ergens uit het vliegtuig gevallen is, of zo. Daarna moesten we nog een manier bedenken om bij ons appartement te komen. Uiteindelijk kwamen we uit bij zo'n pendelbusjesonderneming. Die konden wel wat regelen. Het meisje achter de balie was Nederlandse, wat het allemaal wat makkelijker maakte. We hadden een busje voor ons alleen en waren met een minuutje of 20 op de plaats van bestemming: Alice on Todd.
We werden hartelijk onthaald en we konden ook regelen dat onze koffers 4 dagen achter slot en grendel konden blijven staan, tot wij weer terug zijn van ons uitstapje naar Uluru. Goed geregeld!
Vanmiddag even aan de wandel geweest langs de rivier de Todd. Dat is de vreemdste rivier die we ooit hebben gezien. Er zat namelijk geen water in. Je kijkt dus naar een meters brede rivierbedding, waar geen druppel water in zit. Dat schijnt meestal het geval te zijn, maar zo af en toe dan gaat het toch los. Gek hoor! Levert wel mooie foto's op.
Tijdens de wandeling langs de "rivier" allerlei vogels gezien, een soort grote parkieten, Galah's, Peewee's, en nog wat onge-identifieerde vogels. Dat identificeren moet nog even wachten, want het vogelboekje zit in de koffer die dus achter slot en grendel zit.
Inmiddels is het alweer donker. Morgen weer om 5 uur op. We worden om 6.10 uur hier opgepikt. Spannend! Of ik de komende dagen een verslag kan schrijven weet ik nog niet, denk het niet. Maar de 25e ben ik weer in de bewoonde wereld en dan haal ik het allemaal in.
Wordt dus sowieso vervolgd!