Lui - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Lui - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Lui

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

12 Oktober 2016 | Australië, Daintree

We zijn lui vandaag. We kwamen al niet op gang, lang ontbeten, lang koffie gedronken, lang zitten niksen. Uiteindelijk toch nog maar even in de auto gesprongen. Een mens moet toch ook wat eten, dus zijn we nog maar eens naar CJ's gereden voor vis en chips, inclusief het geweldige uitzicht op een strand en de oceaan daar. Een stukje verderop zit ook nog een boardwalk, die we nog niet hadden gelopen. Dat moest dus nog even voor we hier morgenochtend vertrekken.
Vaak heeft zo'n boardwalk aan allebei de kanten hekken, wat een veilig gevoel is, maar hier was dat maar op enkele plekken het geval. Er werd bij de ingang nog even goed ingewreven dat ook hier casuarissen leven en dat ook wel hier en daar een slang lag te wachten op een lekker hapje.
Je stapt dan toch iets minder onbevangen zo'n pad op. Maar, heldhaftig als we zijn, laten we ons daar niet al te zeer door afschrikken. Het was alweer een mooie wandeling, met zowel "gewoon" regenwoud als mangroven. zonder muggen dit keer, dat is ook wel eens prettig. Halverwege de wandeling was m'n fototoestel opeens leeg. Dat was wel even jammer. Als we dan toch die casuaris nog tegen het lijf waren gelopen, had ik er niet eens een foto van kunnen maken.
Morgenochtend weer inpakken en op reis. Gelukkig hebben we weer een kaartje gekregen voor de ferry, dat scheelt weer $ 14. Morgen hebben we dus ook weer de beschikking over internet en telefoon. Je went er wel aan dat het er niet is, maar het is toch ook wel verrekte makkeljk als je het wel hebt. Al is het maar om een verslag te schrijven. Ik ga zo weer een plekje zoeken waar ik bereik genoeg heb om dit verslag door te sturen. Dat blijft iedere keer weer spannend. Tot morgen maar weer!
Wordt vervolgd.