Laatste dagje Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Laatste dagje Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Cairns

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

03 Oktober 2016 | Australië, Cairns

3 oktober en dan zo ver weg..... Het is absoluut raar. Ik had het gekke idee gekregen om een soort grote oorbel in het zand te maken op een strandje ten noorden van Cairns. Daar zijn er zat van.
Zo gedacht, zo gedaan. Omdat de bewegwijzering niet helemaal duidelijk was, kwamen we terecht op Holloway Beach. Helemaal niet verkeerd. Leuk strandje, heel rustig. Voornamelijk mensen met heel kleine kindertjes. Het zand was zacht. Fijn voor aan de voeten, maar totaal ongeschikt voor onze creatieve uitingen. Een strandje verderop dan maar.
Al rijdende bedachten we dat het leuk zou zijn om even door te rijden naar Port Douglas. Is een heel leuk stadje, met een strand van enig formaat.
We slingerden ons zo'n 50 kilometer noordwaards. Van slingeren word je dorstig, dus eerst maar de onvermijdelijke cappuccinootjes opduiken. Geen kunst, het stikt er van de koffiebarretjes en restaurantjes. Daarna naar het strand, een beste tippel nog. De lori's waar we op gerekend hadden, waren waarschijnlijk wat belangrijkers aan het doen, want we hebben er niet 1 gezien. Het strand was veranderd, zoals wel meer dingen veranderen in 4 jaar tijd. Wat niet was veranderd was een mooi stuk strand dat buitengewoon geschikt is om je helemaal op uit te leven. Aan de slag dus. Ik moet zeggen dat je opzien baart, als je zo serieus wat op het strand aan het prutsen bent. Aan aandacht dan ook geen gebrek. Daar kwamen nog wat leuke gesprekjes uit voort. En wat geschiedenisles!
Foto's gemaakt, wat nog niet meeviel. Op de mobieltjes zag je gewoon niets. Op de goeie gok dus. We zijn ook nog in de weer geweest met de selfie-stick. Dat werd helemaal niks. Misschien als we er naast waren gaan liggen...
Werken maakt hongerig, dus maar eens op zoek naar een restaurantje waar ze iets van onze gading op de menukaart hadden staan. Dat valt nog niet mee. Maar we hebben toch wat gevonden. Nog een poosje de toerist uitgehangen (zijn we ook, dus het ging ons makkelijk af). En daarna weer op zoek naar de weg terug naar Cairns.
Ik zou de terugweg rijden, dus slingerde ik ons weer zo'n 50 kilometer naar het zuiden.
Omdat we morgen gaan verkassen, moesten we nog even wat noodzakelijke aankopen doen. Van alle winkels afscheid genomen, tot 17 of 18 oktober. Dan komen we hier nog even terug om dan de 20e naar
Alice Springs te vliegen.
Morgen gaan we naar Atherton voor een paar dagen. En daarna.... geen flauw idee nog.

Wordt vervolgd vanuit Atherton.

• 03 Oktober 2016 - 14:57

Rini Wermink:

Wat een leuke verrassing die zand oorbel, klei, zand, je blijft creatief bezig! Goeie reis naar Atherton. Heb uiteraard op internet gezocht en het ziet er errug mooi uit...... no worries, wordt weer genieten!