Mareeba - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu Mareeba - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

Mareeba

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

30 September 2016 | Australië, Cairns

We wilden een uitje boeken met de Ocean Spirit. Dat is een flinke catamaran en die vaart ons dan naar Michalmas Cay, een piepklein eilandje in het Great Barriere reef, waar we willen snorkelen. Op de boot serveren ze ook van alles,o.a. een heerlijk lunchbuffet. Luxe verwennerij dus. Wij zoeken op internet. Kost $ 202. Zowaar geen kattenpis! Nou hadden we van de week in Kuranda een boekingswinkeltje gezien waar het goedkoper was. En wat doe je dan als echte zuinige Hollander? Nou dan ga je dus naar Kuranda. Daarna zouden we dan nog verder rijden naar Mareeba.
Kuranda is gewoon heel leuk om in rond te lopen en we begonnen eerst maar even met een cappuccinootje. Daarna zoeken naar het winkeltje. Rob wilde ook nog een shirtje kopen dat hij had zien hangen toen we er eerder deze week waren. Zowel het shirtje als het winkeltje waren lange tijd onvindbaar. Maar uiteindelijk wint de aanhouder, zoals wij allen weten. Eerst het boekingswinkeltje. Daar was het uitje toch mooi $ 42 per persoon goedkoper. Kijk, dat scheelt. De man van het winkeltje bleek in Heerlen te zijn geboren, maar helemaal in Australie getogen. Hij sprak en verstond nog een beetje Nederland. We hebben nog een poosje gezellig gebabbeld.
Verder op shirtjesjacht. Die verkochten ze op een heel andere plaats dan wij dachten. Dan kan je lang zoeken en dat deden we dan ook. Intussen was het lunchtijd geworden en bij het zaakje waar we cappuccino gedronken hadden, verkochten ze ook een beetje betaalbare lunch. Dus weer naar dat zaakje. Hapje gegeten (was prima) en toen was het eigenlijk te laat om nog door te rijden naar Mareeba. We moesten ook nog langs het bureau waar we het appartement hadden gehuurd. Geen Mareeba dus vandaag. Na het bureau zijn we dan maar gaan zwemmen in het zwembad op de Esplanade. Heerlijk.Gratis (daar zijn de zuinige Hollanders weer). Zout (mond dicht houden).
Later bij het appartement zaten er 2 witte kaketoes, die werden lastig gevallen door een willy wacktail. Dapper vogeltje, zo groot als een spreeuw ongeveer en dan het opnemen tegen 2 grote kaketoes. Petje af.

De dagelijkse boodschappen gedaan. Heb ik al verteld dat alles hier abnormaal duur is. Kilo druiven voor $ 7,90, 2 kipfileetjes $ 18, flesje merkloze shampoo $ 3 en ga zo maar door. Heb je nauwelijks wat in je karretje, ben je ruim $ 40 kwijt. Zou ik zo de ijsjes vergeten. Je betaalt in Cairns gewoon $ 5,90 voor 1 bolletje! (even lekker zeuren).
Voor morgen staat er op dit moment nog niets op de rol. Niet erg hoor. Alleen wat op de Esplanade zitten is ook al geweldig. Ze rijden hier niet voor niets rond met "Cairns is paradise" op de auto's.

O, zou ik bijna vergeten dat ik vanavond moest wassen. We hebben hier een elektrisch kookapparaat, een supermoderne vaatwasser en een wasmachine uit de jaren 60. Je weet niet wat je ziet. En je weet niet hoe het werkt. Met vereende krachten hebben we em uiteindelijk aan het werk gekregen (het wasmiddel moest eerst worden opgelost in een
liter water en in een tuitje gegoten worden; en er stond als laatste wel dat je de machine nu aan kon zetten, maar niet hoe dat dan moest,,,). Hij is nu net klaar. Zo maar kijken of alles nog heel is....

Wordt weer vervolgd.