30 november - Reisverslag uit Tenterfield, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 30 november - Reisverslag uit Tenterfield, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

30 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

30 November 2012 | Australië, Tenterfield

Vandaag eenn dagje Glen Innes. Een Schots/Keltisch stadje zo'n 200 kilometer landinwaarts. We zijn het uitgebreid gaan bekijken. Mooie geveltjes, soms op het kitscherige af, maar bij elkaar genomen heel leuk. We hebben in ieder geval lekker de toerist uitgehangen (foto's, foto's).
Na de onvermijdelijke boodschappensessie op weg naar het Australische Stone Henge. Het was snel gevonden. De steden en stadjes zijn allemaal zeer overzichtelijk in elkaar geknutseld. Rechte straten die weer kruisen met andere rechte straten. Verdwalen is bijna niet mogelijk.
We vonden een dertigtal grote rechtopgezette stenen die daar zijn neergezet als een monument. Ondanks dat deze Standing Stones een soort van nep is, was het toch wel mooi. We hebben tenminste weer uitgebreid lopen fotograferen.Prachtig met de bergen erachter.

In de middag hebben we de camping even 'verkend'. We werden daarbij gadegeslagen door onze huppelende grijze vriendjes. Het was een klein, maar heel verrassend loopje. Ik heb nog nooit een camping gezien die hier ook maar in de verste verte op lijkt. Heel grote rotspartijen liggen verspreid over de camping. Hier en daar kon er ook nog een caravan staan. Schitterend mooi, zeer fotogeniek.

Toen hadden we het inmiddels zó warm, dat we op onze veranda zijn neergezegen, tot de ergste hitte voorbij was.
Morgen weer terug naar de kust (Port Macquarie). Daar blijven we 4 dagen.

Morgen weer een nieuw verslag......

• 30 November 2012 - 11:27

Rini:

Port, ons thuis in Australia, waar logeer je, opde camping Sundowner. Mens geef de breakwall op elke steen een kus, groet mijn dolfijnen en pelikanen, bezoek het koalahospitaal en geniet............. al is Port veranderd en groot geworden het is en blijft my hometown in Oz. vLAK BIJ pORT HEB JE EEN KLEIN DIERENPARK waar je de koala's ook echt mag vasthouden en knuffen, ligt buiten port maar is de moeite meer dan waard ook de kangoroes mag je voeren en aaien en de wombats enzovo, educatief parkje, heel lief. Mens, wat heerlijk allemaal, have fun mates

• 30 November 2012 - 12:13

Rini:

heb jullie hele reis gedacht, o wat leuk, o wat fijn, denk ik nog steeds maar betrap me nu op wat licht jaloerse gevoelens!!!!!

• 30 November 2012 - 21:51

Mar En Rob Stammers:

We logeren niet op camping Sundowner, die is belachelijk duur (geworden?). We hebben een klein parkje gevonden aan de Hasting river. Zag er goed uit en is een stuk betaalbaarder.

• 30 November 2012 - 21:51

Mar En Rob Stammers: