26 november - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 26 november - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

26 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

26 November 2012 | Australië, Tweed Heads

En daar gingen we weer. Koffers en tassen in de auto en op weg naar Tweed Heads. Best een mooie rit en met uitzondering van Brisbane eigenlijk wel rustig op de weg. Na een uurtje even koffiepauze. Waar dat was? Echt geen idee. Later nog een stop bij Labrador, dat ligt noordelijk aan de Gold Coast. Broodje gegeten en even met de blote voetjes door het zand gekuierd. Speciaal voor ons genoegen hadden zich zo'n 50 pelikanen op het strand verzameld. Die hebben we dus uitgebreid op de kiek gezet. Hadden we net alle fotospullen weer ingepakt, rent er een hondje met een rotvaart op de pelikanen af, die gelijk met z'n allen opvlogen. Zo'n mooi gezicht!

Verder voor de laatste etappe. Dit laatste stuk voerde ons langs Surfers Paradise. Je weet niet wat je ziet. Allemaal enorm hoge hotels, de één nog poeniger dan de ander. Ze hebben daar echt allemaal geprobeerd elkaar te overtreffen in protserigheid. Brrrr. Leuk om het gezien te hebben, maar ik hoef er niet heen. We kwamen ook langs Miami. Zo grappig is dat, met een strandtent die Miami Beach heet en een ijssalon die de originele naam Miami Ice draagt. Prachtig toch!

Uiteindelijk kwam ook Tweed Heads in zicht. Toch nog even voor de vorm verkeerd gereden, maar rond 14.00 uur kwamen we bij Pyramid Holiday Park aan. Keurig verzorgd park en een mooie cabin, met een lekker groot terras. Die hebben we gelijk maar in bezit genomen en dat beviel uitstekend.

Net als bij de vorige cabin zijn ze geloof ik bang dat we het 's nachts koud zullen krijgen. Er lag bij aankomst een dekbed op het bed en nog een extra deken er naast. Pff. Rare jongens, die Aussies.

We zagen daarnet een duifje met een kuifje. Even goed bekeken en daarna even opgezocht. Voor de liefhebber; het was een Crested pigeon. Het is een raar gezicht, een duif met een kuif. Alsof het er voor de grap op is gezet, maar ze schijnen het zelf heel gewoon te vinden, dus vooruit maar weer. Na een duif met groene vleugels moet dit dan ook maar kunnen.

Morgen naar Bayron Bay.
See you, mates!

• 26 November 2012 - 12:05

Rini:

veel plezier in byron bay, pik natureluurlijk het meest oostelijke puntje van Oz mee, erg leuk, wel wat klimwerk maar de moeite alweer ontzettend waard...... En doe de groeten aan de allerlaatste hippies op aarde.

have a nice day mates....

• 27 November 2012 - 22:15

Richard:

Haha, die hond. FENTON!! Oh Jesus Christ!! FENTOOOON!!