22 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu 22 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mar en Rob Stammers - WaarBenJij.nu

22 november

Blijf op de hoogte en volg Mar en Rob

22 November 2012 | Australië, Cairns

Afscheid nemen van Cairns. Het was hier super, dus hebben we dat uitgebreid gedaan.
We zijn nog even terug geweest naar botanische tuin. Daar hebben we een ander deel van de tuin verkend. Het klinkt vreemd voor een tuin, maar er zit een aanzienlijk stuk regenwoud in waar je door kan lopen. Eerst kom je langs een bord waarop staat wat je moet doen als je een casuaris tegen komt. Erg geruststellend. Ze eindigden met de mededeling dat als je het geluk had om een casuaris tegen te komen, etc, etc. Geluk, nou echt niet. Die vogels zijn harstikke eng, die wil ik helemaal niet tegen komen! Met alle beschikbare zintuigen op scherp het leefgebied van de casuarissen in. Bij elke rondkrummelende boskalkoen kreeg ik een halve hartverzakking. Het was trouwens wel erg mooi daar, als je even niet aan grote vogels met grote scherpe klauwen dacht. Gelukkig kwamen we er geen 1 tegen. Pffff.

Naar het appartement maar weer, want er moesten nog wat koffers gepakt worden. Je verzamelt toch wel wat zooi in 2 weken tijd. Om het wat makkelijker te maken zijn we nog maar een rolkoffertje gaan kopen. Ik had per slot van rekening geen handbagage meegenomen op de weg hierheen.
We liepen tegen een fraai koffertje aan bij Shanghai Charly. Nu hebben we weer plek zat.

Vanavond zijn we ook nog even gaan kijken bij de vliegende honden. Dat was een imposant gezicht. Het hele spul ging uit vliegen. Ze maakten een herrie in die bomen! Het leek wel of ze even moesten wennen aan het vliegen na een hele dag ondersteboven gehangen te hebben. Maar het wende snel en na een kwartiertje vlogen er volgens ons wel een paar duizend van die batmannetjes boven Lakestreet. Wat een aanblik! Geweldig! Nu kunnen we morgen met een gerust hart naar Brisbane, vanwaar we zachtjes aan zullen afzakken naar Sydney.

See you!

O, ik doe er nog even een fotootje bij van het regenwoud.

• 22 November 2012 - 12:20

Rini:

hahaha, ik zie je lopen.....